這首歌是Richard Marx1989年寫給一位女孩的情歌,
有天晚上,Richard Marx拿起電話,
在電話中將自己爲她創作的這首心聲唱給她聽,
後來這位女孩Cynthia Rhodes成了他的妻子。


 


 


Oceans apart day after day 海洋日漸分離
And I slowly go insane
我也不知不覺而瘋狂
I hear your voice on the line
我聽到你的聲音在電話線那端
But it doesn t stop the pain
但那無法抑止傷痛

If I see you next to never 如果再見你遙遙無期
How can we say forever
我們如何承諾永遠
Wherever you go
無論你置身何方
Whatever you do
無論你所做何事
I will be right here waiting for you
我必在此處等你..
Whatever it takes
無論物換星移
Or how my heart breaks
或我的心肝俱裂
I will be right here waiting for you
我必在此處等你..

I took for granted, all the times
無論何時我謹記著
That I thought would last somehow
那些我認定沒有理由持續不變的諾言
I hear the laughter, I taste the tears
我聽見笑聲, 吞噬淚水
But I can t get near you now
 此刻卻無法向你靠近


Oh, can t you see it baby
 喔,親愛的難道你不能了解
You ve got me goin crazy
 你巳讓我瘋狂


Wherever you go
無論你置身何方
Whatever you do
無論你所做何事
I will be right here waiting for you
我必在此處等你..
Whatever it takes
無論物換星移
Or how my heart breaks
或我的心肝俱裂
I will be right here waiting for you
我必在此處等你..


I wonder how we can survive
我無法確認如何持續
This romance
這樣的愛情
But in the end if I m with you
但如果我終將能與你相伴


Wherever you go
無論你置身何方
Whatever you do
無論你所做何事
I will be right here waiting for you
我必在此處等你..
Whatever it takes
無論物換星移
Or how my heart breaks
或我的心肝俱裂
I will be right here waiting for you
我必在此 處等你..
Witing For You
等待你.............


 


 



音樂來源:Xuite影音


圖片來源:Tusea.com(免費素材下載)



 
arrow
arrow
    全站熱搜

    後山無籽砂糖橘 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()